Hockeyutrustning

Utrustning

Hjälm och ansiktsmask krävs.
Rekommenderas: benskydd och handskar, mugg (för män!)
Finns i kassan med Dartmouth ID
Hjälmar med masker
greave
Handskar
målvaktsutrustning
Rullar
målvaktsracketar
Spelare erbjuder:
Raketer (vi har några raketer, men inte tillräckligt för att täcka 2 lag)
Tejp för att skydda fötterna

Grundläggande regler

Juridiska lag är 5 skridskoåkare och en målvakt. Spelare kan bara spela för ett lag. Om lag tävlar med “lånade” spelare kommer matchen att registreras som ett lags kortsiktiga förlust.
Alla ligor: Matcher spelas i en tub i 30 minuter. Klockan startar från det ögonblick du går.
Ingen övertid i grundserien; Lotterier registreras som sådana.
Inga spelplaner (bilder tagna ovanför midjan) – inte under uppvärmningen eller spelet.
Bränt och isbildning bestäms bara i Granitligan. Inte bränd till Green, Moses eller Damligan.
Ingen kontroll.
En schackpjäs är varje avsiktlig kroppskontakt som orsakar en markant förändring i riktning eller hindrar en spelare från att röra sig med eller utan pucken. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, all avsiktlig kroppskontakt som får spelaren att ta pucken i besittning eller kontakt med spelare utanför pucken som hindrar normal rörelse.

Mål

  • Ett mål skapas när en spelare från den anfallande sidan trycker pucken med racketen helt över mållinjen i målstolparna.
  • påföljder
  • Mindre straff 90 sekunder: t.ex. snubbla, hålla, störa, slå.
  • Straff, 5 minuter: t ex kroppskontroll, spjut, grova misstag, skinkor.
  • Brott, 10 minuter: t ex kränkande språkbruk, respektlöshet för tjänstemän, handlingar som hetsar eller lockar motståndare.
  • Automatisk radering av spelet för att starta enheter. Automatisk radering av messenger-spel för att slåss.
  • Spela försiktigt. Ha så kul. Var försiktig.

övertidsregler

Övertid spelas endast under slutspel. I händelse av oavgjort kommer två övertid och straffläggningar att spelas i slutet av uppgörelsen om inget av lagen gör mål.

Golden Goal Extension: Den första förlängningen är 1:00 minuter och lagen spelar 4v4 (3 skridskoåkare och 1 målvakt). Om inga mål har gjorts inom denna tid kommer klockan att ställas om och 1 skridskoåkare tas bort från isen inom 3-3 minuter 3-3. Om inget av lagen gör mål under den förlängningen kommer en straffspark att dömas. .

Skytte: Varje lag väljer tre skyttar. Dessa tre är lagskyttar resten av tiden. Varje lag turas om att sparka motståndarens målvakt. Myntkastningen eller RPS bestämmer om man ska försvara eller skjuta först. När skyttarna och startpunkten har bestämts, skickar skyttelaget först sin första spelare att prova. När en spelare försöker, framgångsrikt eller inte, byter målvakten plats online och motståndarlaget skickar sin första spelare. Detta kommer att fortsätta tills båda lagen besegrat sina utvalda backar. Om poängen fortfarande är oavgjord efter den första straffen, kommer kastrarnas ordning att ändras och ytterligare tre försök per lag kommer att göras.